Bestellingen:
Een overeenkomst komt tot stand na acceptatie van uw bestelling door Zevenspoor. Zevenspoor is gerechtigd bestellingen te weigeren. Indien er een bestelling geplaatst wordt met een artikel welke een omschrijving en of prijs blijkt te hebben die niet klopt, zal Zevenspoor dit via email of telefonisch bekend maken, zowel u als besteller als Zevenspoor houden in dat geval het recht om de bestelling te weigeren. Zevenspoor houdt ingeval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van uw bestelling op te schorten.
Bestellen van onderdelen:
Bestelde onderdelen kunnen tot 5 dagen na bestelling worden afbesteld daarna moet het worden afgenomen (ook al is het verkeerde onderdeel besteld), het maakt dan ook niet uit hoelang het in bestelling staat. Tevens worden onderdelen altijd direct met een bestelling meegezonden ook al is maar een gedeelte van de bestelde onderdelen binnen, dit geld ook bij het kopen in de winkel.
Afbeeldingen op de website:
De foto’s welke op de website van Zevenspoor worden gebruikt zijn eigendom van het desbetreffende merk. Zevenspoor gebruikt deze foto’s uitsluitend voor promotie en gebruikt deze foto’s omdat Zevenspoor dealer is van de desbetreffende merken. De foto’s mogen niet gekopieerd worden zonder toestemming van het desbetreffende merk.
Artikelomschrijving en verpakkingseenheid:
Een fout in de omschrijving van een artikel, zoals verpakkingseenheden kunnen leiden tot het niet leveren van het artikel of het niet leveren van de hoeveelheid zoals het in de omschrijving vermeld staat. Bijvoorbeeld is het mogelijk dat in de omschrijving vermeld staat dat de verpakkingseenheid 10 stuks is, maar wordt het artikel toch per stuk uitgeleverd. De aangegeven prijs gaat dan ook per stuk. Om 10 stuks te ontvangen dient u in dit geval ook een aantal van 10 te bestellen.
Verkoopprijzen:
Als er een prijs van € 0,00/0,01 wordt aangegeven op de website, betekent dit dat de prijs nog niet bekend is of dat dit exclusief is voor insiderleden. Deze artikelen worden dus niet gratis verstrekt.
Alle prijswijzigingen en leveringen voorbehouden. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Retourzendingen:
Retourzendingen tijdens garantieperiode
Het retour sturen van een garantie artikel (bv een defect aan aan een locomotief) is voor rekening van de klant Het artikel dient verpakt te zijn in zijn originele verpakking. Kosten ingevolge slechte of ontbrekende verpakking zullen in rekening worden gebracht.
Retourzendingen in verband met onjuiste adressering en/of niet ophalen van het pakket bij PostNl:
Het retour ontvangen van het pakket door PostNL met als reden onjuiste adressering en of het niet afhalen van het pakket bij een afhaalpunt van PostNl zijn de retour verzendkosten voor rekening van de klant. Als het pakket opnieuw aan de klant verzonden wordt zijn ook deze verzendkosten voor rekening van de klant.
Retourzendingen tijdens zichttermijn:
De zichttermijn is 14 dagen na ontvangst.
De retourartikelen dienen onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn. Is dit niet het geval zijn wij genoodzaakt het artikel te weigeren en terug te sturen op uw kosten of slechts een deel van het aankoopbedrag terug te storten. Het geretourneerde artikel mag bij o.a.. modeltreinartikelen geen gebruikssporen hebben.
Het retour sturen van een artikel tijdens de zichttermijn gebeurt op uw eigen kosten en verantwoording.
Retourzendingen reparaties:
De klant is verantwoordelijk voor een stevige verpakking. Transportschade door slechte verpakking zal niet worden vergoed.
Retourzendingen van buiten Nederland:
Bij retourzendingen van een klant buiten nederland zullen gemaakte betalingskosten en verzendkosten niet worden vergoed.
Aanbetalingen:
De klant doet een aanbetaling van zijn geplaatste bestelling bij ons waarmee de koop in feite is gesloten.
Indien de klant zijn bestelling waarvoor de aanbetaling geldt niet van ons afneemt hebben wij het wettelijke recht om de gehele aanbetaling te houden.
Levering aan bedrijven:
Firma Zevenspoor levert niet aan andere ondernemers zgn debiteuren die onze artikelen zakelijk willen door verkopen en daarvoor van ons een rekening met ons BTW nummer wensen te ontvangen. Deze ondernemers kunnen wel bij ons bestellingen plaatsen en afnemen met als rechtsvorm particulieren klanten. Wij geven in onze bestelbevestiging aan dat de verkoopprijzen van alle artikelen incl 21% btw zijn.
Verzending met PostNL:
We verzenden alleen met PostNL met track en trace code en veelal met een verplichte handtekening bij aflevering. Biedt PostNL onze verzonden Pakketten met zichtbare verzendschade dan dient u dit Pakket te weigeren en door PostNL aan ons retour te laten zenden. Wij kunnen dan de transportschade bij PostNL claimen. Op deze wijze wordt er ook voorkomen dat er achter discussie ontstaat door wie en op welke wijze er transportschade aan de inhoud van het pakket is ontstaan. Accepteert u toch een beschadigd pakket dan kunnen wij niet meer beoordelen wanneer de beschadiging en door wie is ontstaan en daarmee is het risico voor de ontvangende klant